Friday, August 27, 2010

BAHAYANYA CINTA PADA MASA SEKARANG


Menjejaskan Kesihatan
•Seorang wanita yang menggugur kandungan bayi ini kemungkinan tidak mendapatkan rawatan yang wajar mereka jalani. Hal ini kerana mereka akan menggugurkan anak tersebut di dalam Tandas dan juga pergi berjumpa denga doktor atau bidan-bidan yang tidak bertauliah. Oleh itu, keselamatan perempuan tersebut mungkin tidak akan terjamin sehinggakan boleh membawa kepada maut.
•Selain itu, kejadian ini juga akan menjejaskan sistem peranakkan bagi seorang perempuan tersebut kerana organ dalaman mereka belum bersedia untuk menerima kelahiran bayi tersebut. Hal ini juga akan mengakibatkan berlakunya penyakit kelamin dimana seorang perempuan akan menanggung kesakitan di pelvik secara berpanjangan disebabkan oleh jangkitan bakteria dan virus “Human Papiiloma Virus” yang akan membawa kepada kanser pangkal rahim.

Kesan Kepada Bayi Atau Anak
•Bagi bayi yang dibuang itu hidup –bayi tersebut tidak akan mendapatkan kasih sayang daripada ibu bapa kandung mereka sendiri. Keadaan akan menjadi lebih teruk sekiranya apabila mereka besar nanti mereka mengetahui mengenai asal usul mereka yang tidak seperti rakan-rakannya yang lain. Oleh itu, hal ini juga mungkin membawa mereka kepada gejalaj social kerana mereka merasakan diri mereka kotor dan tidak diterima oleh masyarakat sekelilingnya.

No comments:

Post a Comment